lübnan yemeği tabbule

Bıraz önce araştırdım. Tabbuleyi doğrumu yapıyorum diye merak ettim. Çünkü bir arkadaşımın yardımcısından yeni öğrendim. Aşağı yukarı aynı şekillerde yapmışlar. Ama benim öğrendiğime göre bulguru oldukça az,ağırlıklı olarak yeşilliği bol bir yemek. Yemekten çok salata türü. Bizdeki kısırın çok benzeri. Ama dediğim gibi bol yeşillikli. Her yemekte olduğu gibi kendime göre ilavelerle veya değişikliklerle benim tarifim:

1 çay bardağı ince bulgur.
1 demet maydanoz
1 salatalık
1 kuru soğan
5-6 taze soğan
1 yeşil elma
biraz taze nane
tuz,nar ekşisi,limon,yağ,biraz acı toz kırmızı biber
(ben biraz da haşlayıp ayıkladığım aşureden kalma nohut vardı,onu da kattım)

Bulguru ve yemeklik doğradığım kuru soğanı üzerlerini aşacak kadar sıcak su koyup çekene kadar bekle. Üzerine diğer malzemeleri ince ince doğra,en son tuz,nar ekşisi,limon ve yağı kat.

Yorum Gönder