Bugün Güzel Sanatlar Fakültesi' ne gittik. Tanju Demirci'nin davetlisi idik. Resim bölümü öğrencilerinin bitirme ödevlerinin sunumu vardı. Ne kadar keyif aldım anlatamam. Bir öğrenci 4 yıl boyunca yaptığı çalışmalardan bazılarını bir gurup hocaya sergiliyor. Hocalar da bayağı acımasız sorularla çocuklara yükleniyorlar.
Başlangıçta üzülmüştüm. Ama not vermeye gelince iyi not verdiler. (20 üzerinden değerlendiriliyor).
Bir kız öğrencinin eserlerini çok beğendim. Sunum başlamadan kendisine 20 alacağını söyledim. Genellikle kendi portrelerini yapmıştı. Çok kararlı, net ve kişilikli resimlerdi. Sonuçta bütün hocalardan 20 alarak mezun olma hakkı kazandı.
Birçok öğrencinin resimlerini gördük. Kendimizin de fena resim yapmadığımızı söyleyebilirim. Sonra Tanju Bey' in atölyesini ziyaret ettik. Çok hoştu. Modern bir yer olacağını mı düşünmüşüm, tam tersine küçük, dağınık, ortada soba olan, boya kokan yani çok sıcak, ortaçağ ressamlarının sade atölyelerine benziyordu. Tabii Tanju Bey'in yeni resimlerini de gördük. Herzamanki gibi çok etkileyici resimler. Evimin duvarında 2 tanesinin olmasını çok isterdim. Son olarak da restoranında Boğaza karşı güzel bir balık yedik. Bundan iyisi ne olabilir? İstanbul' da güzel bir gün.

Yorum Gönder