SAPANCA GÖLÜ

Ben Sapanca Gölüne yani çevresindeki yerleşim yerlerine birkaç kere gitmişim. Tanıdıklarımızın yazlık evleri vardı. O gidişlerimde de sevdiğimi hatırlıyorum ama uzun bir süredir gitme fırsatım olmadı.


Geçtiğimiz hafta sonu arkadaşımızın kızı Mehtap'ın düğünü vardı Sapancadaki bir otelin bahçesinde. Biz de bunu fırsat bilerek bir gece de konaklamak istedik. Benim için küçük bir hafta sonu gezisi oldu. Düğün saatine kadar bol zamanımız da vardı,onun için göl kenarında güzel bir öğle yemeği yedik. Otele gelince de bahçesinde dolaşıp çayımızı içtik.
Gece düğünde Ereğlide uzun bir dönem hep beraber olduğumuz eski arkadaşlarımızla karşılaştık. Bu çok keyifli bir şey. Hepimiz birbirimizi öyle özlemişiz ki bıraktığımız yerden devam ettik. Ama aramızdan ayrılan arkadaşlarımız olduğu için onların acısını da yediden yaşadık.


Ertesi sabah otelde o kadar güzel bir kahvaltı yaptık ki. O bölgenin peynirlerinden en az 10 çeşit peynir(otlarla tatlandırılmış olanlar da vardı),birkaç çeşit zeytin,çok lezzetli domatesler ve daha neler neler. Yöreye ait yiyecekler gerçekten çok taze ve lezzetli oluyor. Onları buldukça,fırsatımız oldukça yararlanmak lazım.
Otelden ayrılıp 2-3 km yakınlarında olan Naturköy diye bir yere(görmek gerekir diye önerdiler) gittik. Ben doğal bir yer zannetmiştim ama bir işletme imiş. Çok güzel bir yer yapmışlar,tabi o güzel tabiatın içinde öyle bir mekan yaratmak çok akıllıca aynı zamanda da çok kolay. Oraya aç karnına gidip kahvaltı etmek lazım,biz de öğrenmiş olduk.
İstanbul'a çok yakın olan Sapanca'yı daha iyi öğrenmek lazım .Çok güzel bir tabiat ve hala çok doğal.Bir kaç fotoğraf ekliyorum.

Yorum Gönder