Memlekette demokrasi var

'Memlekette demokrasi var' hepimizin gerçek olmasını istediğimiz cümle. Hele bizim yaşlardakiler için çok uzun bir geçmişi olan, yani çocukluğumuzdan beri her dakika duyduğumuz basit bir cümle. Filmi de çekilmiş, kalktık seyredelim dedik. Ama üzülerek söylüyorum bu sinema değil. Nedir bilmiyorum, bu konuda uzman da değilim ama bir sinema seyircisi olarak bu kadar hafife alınmaktan hoşlanmadım. Üstelik bacağındaki kaslarında yırtık olduğu için kalıpla gezmeye çalışan kocama iki haftadır özel şöförlük yapmaya çalışırken. Sinemaya en yakın otoparkı bulup, kolumda kocamla aksak aksak ve ağır adımlarla ilerlemeye calışarak. Güvenlikten geçerken cihaz öttüğü için üzeri özel olarak tekrar tekrar aranarak. Biraz da kendisi de abarttığı için iyice yavaş hareket ederek. Yani bayağı bir eziyetli yolculuktan sonra filmin bütün bunlara birazcık değmesini isterdim. Senaryo bu kadar basit olmamalıydı. Oyuncuları çok beğendiğimiz için özellikle seyretmek istedik. Ama şöylede düşünüyorum. Müjdat Gezen kadar tecrübeli ve sanatçı yetiştirecek kadar uzman birisinin bu senaryoyu gördüğünde benim hissettiğim bu sevimsiz duyguları hissetmemesi imkansız. Ben çok hayal kırıklığına uğradım, üzüldüm.

Yorum Gönder